Skip to content Skip to footer
0 items - 0,00€ 0

Toimitusehdot

Toimitus- ja palautusehdot

Mitä sinun pitää tietää

Tutustu toimitus- ja palautusehtoihin ennen tilauksen tekemistä.

Voimassa 1.12.2021 alkaen.

Sisältö

01 Sornetarinat.fi toimitusehdot

Verkkokaupan tuotteita myy Mrs. Sorne Kustannus, y-tunnus 2325084-6. Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomen alueella. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Tällä hetkellä toimitamme vain Suomeen.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan internetin välityksellä osoitteesta www.sornetarinat.fi. Tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä. Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Pyrimme lähettämään tilaamasi tuotteet 1-3 arkipäivän sisällä tilauksesi vastaanottamisesta. Kiireisinä aikoina sekä toimitusmatkojen pituudesta riippuen toimituksen saaminen voi kuitenkin kestää muutaman päivän kauemmin.

Maksaminen

Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Visma Payments Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Visma Payments Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.

Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.

Maksutavat

Visma Pay -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto ja Fellow Lasku.

MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.

Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/

Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta ja kulutonta maksuaikaa. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90 eur/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90 eur/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy. Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com.

Visma Pay -maksupalvelun yhteystiedot
Visma Payments Oy (Y-tunnus 2486559-4)
Sähköposti: helpdesk@vismapay.com
Puhelin: 09 315 42 037 (arkisin klo 8-16)
Postiosoite: Brahenkatu 4, 53100 Lappeenranta

Toimitustavat ja toimituskulut

Valitsemme parhaiten soveltuvan toimitustavan tilaukseen koon perusteella (Postin kirjeenä tai postipakettina). Toimitusmaksu kattaa aina valitun toimitustavan.

Omistusoikeudet ja vastuu

Kaikki toimitetut tuotteet ovat Mrs. Sorne Kustannuksen omaisuutta, kunnes ne on kokonaisuudessaan maksettu. Vastuu tavaraan kohdistuvasta vahingosta siirtyy luovutushetkellä.

Ylivoimainen este (Force Majour)

Lakko, työsulku, tulipalo, konerikko, raaka-aineiden puute, viranomaistoimenpide tai muu myyjästä riippumaton ylivoimainen este vapauttaa toimitusvastuusta. Tilaajalla ei ole oikeutta vaatia tämän johdosta vahingonkorvausta.

Loppunut tuote

Aina on pieni mahdollisuus sille, että tuote pääsee loppumaan ennen tiedon kirjautumista varastoon. Näissä tapauksissa otamme yhteyden asiakkaaseen sähköpostitse sopiaksemme jatkotoimenpiteistä (jälkitoimitus/ tilauksen peruuttaminen/ tuotteen vaihto toiseen).

Selvät hintavirheet

Mrs. Sorne Kustannus pidättää oikeuden tilauksen perumiseen selvien hintavirheiden kohdalla. Selvällä hintavirheellä tarkoitetaan tuotteen mahdollista hinnoitteluvirhettä siten, että tuotteen hinta poikkeaa merkittävästi ja selvästi tuotteen oikeasta hinnasta. Selviä hintavirheitä voivat olla muun muassa seuraavat esimerkit

  • jos tuotteella on hinta 0,00 euroa tai ei hintaa ollenkaan
  • jos kymmenien eurojen arvoisen lahjatuotteen hinnaksi ilmoitetaan esim. muutamia euroja.

Edellä mainitussa tapauksissa virheellinen hinta on niin selkeästi oikeasta hinnasta poikkeava, että asiakkaan katsotaan ymmärtävän virheellisyys.

Lunastamaton paketti

Jos et nouda pakettiasi muistutuksista huolimatta ja se palautuu meille lunastamattomana takaisin niin lunastamaton paketti ei ole yhtä kuin palautus ja tämän vuoksi pidätämme oikeuden olla lähettämättä uusia tilauksia ja emme korvaa palautuvan tuotteen hintaa.

Erimielisyyksistä sopiminen

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.

Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Muuta

Pidätämme oikeuden muuttaa hintojamme ja toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Mrs. Sorene Kustannus käsittelee kaikki asiakastiedot täysin luottamuksellisesti.

02 Sornetarinat.fi palautusehdot

Voimassa 01.12.2021 alkaen.

Tiesithän, että sinulla on aina 14 päivää aikaa päättää, onko tuote sinulle sopiva. Tänä aikana sinulla on täysi oikeus perua ostos ja saada rahat takaisin edellyttäen, että tuotelaput ovat paikoillaan ja tuote on käyttämätön. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun tavara on vastaanotettu.

Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi sinun on ilmoitettava meille nimesi, maantieteellinen osoitteesi, puhelinnumerosi ja sähköpostiosoitteesi sekä IBAN-tilinumerosi ja tieto päätöksestäsi peruuttaa sopimus yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi sähköpostilla osoitteeseen mrs.sorne@sornetarinat.fi).

Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetät ilmoituksen peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruttamisajan päättymistä (14 päivää toimituksen vastaanottamisesta).

Tuotteet on lähetettävä takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetätte tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.

Asiakas vastaa palautuskustannuksista kaikissa tapauksissa..

Voimme pidättyä maksujen palautuksesta, kunnes olemme saaneet tavaran takaisin tai, kunnes olet osoittanut lähettäneenne tavaran takaisin.

Olet vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seurausta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä. Mrs. Sorne Kustannus (sornetarinat.fi) myy ja toimittaa uusia ja lukemattomia kirjoja tilauksen yhteydessä, joten selkeästi luettu kirja on meille arvoton joten emme korvaa tällaisia kirjoja palautuksesta huolimatta.

Tilauksesta puuttuvat tai väärin toimitetut tuotteet

Jos tilauksestasi puuttuu tuote, varmista kuitista, että tuotetta ei ole merkitty toimitettavaksi jälkitoimituksena. Jos mainintaa ei ole, ota meihin yhteyttä sähköpostitse mrs.sorne@sornetarinat.fi. Muistathan säilyttää viestiketjun sähköpostissasi! Toimi samoin myös silloin, kun olet saanut väärän tuotteen.

Viallinen tuote

Mikäli saamasi tuote on viallinen, ota meihin yhteyttä sähköpostitse mrs.sorne@sornetarinat.fi. Muistathan säilyttää viestiketjun sähköpostissasi! Saat ohjeet viallisen tuotteen vaihtamisesta virheettömään.

Palautettava / vaihdettava tuote

Palautettavan tai vaihdettavan tuotteen tulee olla samassa kunnossa kuin missä sen sait ja mahdollisten tuotelappujen on oltava paikoillaan. Tuotteeseen saa tutustua ja sitä saa sovittaa (vaatetuotteet), mutta tuotteessa ei saa näkyä käytön jälkiä eli tuotetta ei saa käyttää, mikäli sen palauttaa. Asiakkaan toivomusten mukaisesti muunneltua tuotetta ei voi palauttaa.

Mikäli tuote palautuu myyntikelvottomana (sitä on esimerkiksi käytetty tai tuote on likaantunut tai se on pesty) emme hyväksy palautusta. Tuote on myyntikelvoton myös siinä tapauksessa, että siitä on irrotettu tuotelaput tai se palautetaan ilman mahdollista myyntipakkaustaan. Myyntikelvottomasta tuotteesta ei palauteta rahaa.

Tuotteen pakkaaminen

Palauta tuote, mikäli mahdollista samassa paketissa tai kuoressa missä itsekin vastaanotit sen. Muutoin pakkaa tuote postitusta varten vähintään yhtä hyvin kuin se oli sinulle saapuessaan. Älä käytä paketin tai kuoren sulkemiseen niittejä!

Palautukseen olisi hyvä laittaa viesti palautuksen syystä. Se auttaa meitä kehittämään toimintaamme ja tuotetarjontaamme. Liitä mukaan joko tavaroiden mukana saamasi kuitti tai kopio siitä. Tämä nopeuttaa palautuksen käsittelyä. Mikäli kuittia tai kopiota ei ole mahdollista lähettää palautuksen mukana, on palautukseen liitettävässä viestissä käytävä ilmi lähettäjän nimi, osoite, puhelinnumero ja/tai sähköpostiosoite, IBAN-tilinumerosi, tilausnumero sekä tiedot palautettavista tuotteista.

Palauttaminen postitse

Voit pakata saamasi tuotteen palautusta varten samaan pakkaukseen missä se tuli. Toimita se Postiin ja lähetä se meille valitsemallasi tavalla. Varmista että saat tilaukselle seurantakoodin. Palautusosoitteen saat sähköpostitse kun ilmoitat meille palautuksesta.

Rahojen palautus

Mikäli tuote tai tilaus palautetaan ilman vaihtoa toiseen tuotteeseen tai tilalle vaihdettava tuote on halvempi kuin alun perin maksamasi tuote, palautamme kauppahinnan tai hintojen erotuksen ilmoittamallesi pankkitilille. Ilmoita palautuslähetyksen yhteydessä IBAN-tilinumerosi! Luottokorttimaksussa palautamme hyvitettävän summan takaisin maksussa käytetylle luottokortille.

Mikäli haluat vaihtaa tuotteen toiseen, hyvitämme palautetun tuotteen hinnan uuden tilauksen loppusummasta.

Mikäli olet valinnut tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan, emme palauta vakiotoimitustavasta ylitse menevää osaa.

Tilinumero tarvitaan aina seuraaviin palautuksiin: S-pankki, Ålandsbanken, Danske Bank, LähiTapiola ja Nordean yli 13 viikkoa vanhat palautukset.

Maksusuoritus palautetaan viimeistään 14 vuorokauden kuluessa palautusilmoituksen saapumisesta.

Lahjakortilla maksettuja tuotteita ei hyvitetä rahana, vaan uutena lahjakorttina verkkokauppaan.

Huomioithan, että asiakaspalautuslähetysten kulku postissa kestää normaalia postia pidempään, joskus jopa yli viikon. Saat kuittauksen sähköpostiisi, kun olemme vastaanottaneet palautuksesi ja maksu hyvitetty.